söndag, februari 18, 2007

Jättekanin på redaktionen!!!





















Efter en dag på Kapplöpningarna så hamnade jag i hotell Clarions loungebar... De har väldigt goda cocktails där...väldigt, väldigt goooda! Det blev många cocktails... många, många, många! Jag hade svårt att hitta ut, svårt att hitta dörrarna, svårt att hitta en taxi, svårt att hitta hem, svårt att hitta mig själv, väldigt svårt att hitta något what so ever... ni vet - kravatten kommer att vara mycket skrynklig och smutsig dagen efter så att säga!

Helt resolut tog någon beslutet att sova på redaktionen, vilket skulle visa sig vara ett rejält misstag! Jag måste ha vaxat min mustasch och lagt mig att sova i redaktionens hörnsoffa av äkta kamelhårsulster...

Nu så här på morgonkvisten så vaknade jag med en smärta i mustaschen vilken var obeskrivlig... i ögonvrån såg jag att någon stod och tittade på mig... men det var ingen människa, det märkte jag på konturerna - det stod upp två spröt mitt på huvudknoppen... jag vred på huvudet och där stod denna jättekanin och tittade på mig... samidigt som den tuggade i sig min smoking... och, den har slickat bort min mustasch! ... åh, min fiiina mustasch - den tar timmar att måla dit igen!!!

Den måste ha ringt på dörren på morgonkvisten, anat min svaghet för just jättekaniner och i mitt sus och rus gick jag upp, öppnade dörren och släppte in killen...!? Jag misstänker att vi har en ny "liten" maskot här på The Honky-Tonk Post redaktion - och den äter INTE morötter!!!

6 kommentarer:

Engelbert Humperdinck sa...

Men för i helvete Groucho!!! Jag varnade ju för jättekaninen igår, hur fan kunde du släppa in den!!!

Vi måste ha ett akut rundabordssamtal - men helst inte här på redaktionen!

Lotta sa...

Jösses vilken aktivitet på redaktionen! Härligt att några föröker jobba seriöst ! Jag är dock lite rädd för stora kaniner....

Maria sa...

Jag hoppas verkligen inte att den här kaninen äter människokött!!! Det finns faktiskt de som gör det... fråga The Knights of Nihh!

Anonym sa...

Men ...? Det var väl grisens år i år??

Engelbert Humperdinck sa...

Tydligen inte på våran redaktion!!! Här firar vi jättekaninens år!!! Tack vare en salongspackad man med enorm mustasch!!!

Ingen nämnd - ingen glömd!

Anonym sa...

MIN KANIN!!!