onsdag, januari 09, 2008

Absent absinthe

Det har uppstått ett litet mysterium. Sedan Honky Tonkers skingrades efter undertecknads våldsamma seger för ganska länge sedan, har mycket vatten flutit under under broarna. Måhända alltför mycket. Ingen minns längre var absinthen finns. Det vore förnämligt om vi lyckades komma den på spåren eftersom jag nu planerar att stå värdinna för nästa Honky Tonk. I annat fall får vi införskaffa en ny. .? Men om någon av er minns var den kan finnas får ni gärna tipsa. Jag funderar på att ha ett Honky Tonk hemma hos mig i Greendale i slutet av februari då Rudiegirl har kommit hem från Brasilien. Lördag den 23:e februari alternativt fredag den 29:e.
Det vore trevligt att träffas igen och utmana er alla. Jag har ju en titel att försvara. Hemma hos mig finns Det kinesiska detektivspelet bland annat. Dock ingen absinthe.

13 kommentarer:

Maria sa...

Trevligt, trevligt! Enligt ett rykte ska absinthen finnas utanför tullarna!

Maria sa...

By the way - jag röstar för lördag!

Simon Templar sa...

Ja det var fan på tiden alltså!

Ulrica sa...

Stämmer bra. Utanför tullarna, sa Bull!

Lotta sa...

Finns d nått kvar i flarran ? Är den så att säga intakt... det har ju framkommit vissa misstankar om att JAG skulle ha nallat ur buteljen... men om den är lokaliserad utanför tullarna så är jag kanske oskyldigförklarad nu då.. eller :)

Gudrun sa...

Vet ej hur det ser ut i flarran. Det beror väl lite på vem som har den. Jag tror det måste vara minst halva kvar åtminstone. Det har kommit förslag om lördagen av de två föreslagna alternativen. Vad tycker ni andra? Anja kommer ju dagen innan å e jetlaggad och oscarsgalelaggad, men hon kanske inte har så mycket att säga till om nu när hon är söder om ekvatorn...?

Engelbert Humperdinck sa...

JAG har ingen aning om någonting nu för tiden!!!!!!

Groucho sa...

Ho-Ho!

Gudrun sa...

Jag inser det omöjliga i att försöka samla denna brokiga skara... ; ) Men om någon av er händelsevis har en gnutta vinnaristinkt kvar så kanske det går att få ihop till en träff?

Ulrica sa...

Det finns nog så det räcker i flarran, hur mycket grön ond saft kan man dricka...? Vi kan skicka ut en spelare från bystan (med flaska), fredag eller lördag spelar nog ingen roll. Om vi har riktig tur kanske vi till och med kan fixa barnvakt och komma båda två och då funkar nog lördag bäst.

Maria sa...

Det vore ju ljufveligt om ni BÅDA kunde vara med! Lördag is the shit!!!

Maria sa...

... och ont ska med ont förgås... även om det är ond grön saft!

Rudiegirl sa...

Hopsan jag missade visst planeringen... och nu är ju t.o.m mars snart slut..